2009. február 19., csütörtök

Banános túrós szivecskés muffin


Kipróbáltam HuAnitától kapott szívecskés muffinformát. Ez az első szilikon sütőformám, hallottam róla jót is rosszat is. Nem tudom, hogy ez a kezdők szerencséje, de nekem semmi gondom nem volt vele. Az igaz, hogy kicsit féltem amikor kivettem a sütőből, hogy jajj, most elgurulnak a muffinok, de szerencsémre ügyes voltam. Kicsit ide-oda inog, abszolút két kezes munka.

Egy banános-túrós muffint sütöttem, nem is keveset. A 8 szíven kívül még sikerült a 12 darabos muffinformámat is megtölteni.

38 dkg liszt
1 csomag sütőpor
fél teáskanál szódabikarbóna
18 dkg vaj
18 dkg cukor
20 dkg túró
1 csomag burbon vaniliás cukor
3 tojás
1 doboz natúr joghurt
1 csipet só
1 banán

A szokásossal kezdtem, előmelegítettem a sütőt 180 fokra. A szilikon formákat kiolajaztam, a normál muffinformába belehelyeztem a papírkapszlikat. A lisztet összekevertem a sütőporral és a szódabikarbónával. A vajat habosra kevertem a cukorral, majd hozzáadtam a joghurtot a tojásokat, a vaniliáscukrot, a sót és a túrót. Apránként összekevertem a liszttel. A banánt először felkarikáztam, majd apró kockákra vágtam. Először egy kanálnyi tésztát tettem a formákba, a mélyedésbe helyeztem pár kocka banánt, majd erre még egy kanál tésztát tettem. A szív-muffinokat nem díszítettem, viszont a másik muffinokra szórtam fehércsoki-reszeléket és csokireszeléket, némelyikre még szív alakú tortadíszeket is raktam. Szép színes cukorkák.
kicsit lejjebb vettem a sütőt, kb. 170 fokra és 25 percig sütöttem a sütiket.

Az eredmény: eddigi legfinomabb muffinjaim!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése