2009. február 6., péntek

Krémsajtos kuglóf


Karácsonyra kaptam egy süti készletet, amiben van egy frankó kuglóf forma. Egy ideje már keresem a neten a megfelelő receptet és tegnap meg is találtam. Íme: http://dilidomino.freeblog.hu/archives/2008/09/17/2447_Turos_kuglof_uzsonnara/

Mivel este 9-kor éreztem a kellő ihletet a sütizéshez, így már nem volt esélyem túrót beszerezni. Sebaj! A hűtőben figyel már egy ideje pár phliadelphia krémsajt, így vettem a bátorságot a túrót lecserélni krémsajtra.

A hozzávalok így ezek lettek:
250 g sajtkrém
250 g margarin
250 g liszt
200 g cukor
2 tojás
1 csomag sütőpor
reszelt citromhéj
pici só

Ezen kívül még tettem bele egy evőkanálnyi limoncellot, valamint egy kevés kandírozott citromot. Került még valahogy a krémbe némi csoki darabka is, de az később eltűnt...elolvadt.

A margarint géppel habosra kevertem, majd hozzáadtam szépen a cukrot, tojást, citromhéjat és a sót. Hozzáadtam a sütőporos lisztet, majd a két doboz sajtkrémet. Belekevertem a kandírozott citromot is, bár így utólag úgy gondolom hogy kicsit belisztezhettem volna, mert eléggé lesüllyedt az aljára. Kivajazott, kilisztezett formába tettem, majd a 175-180 fokra előmelegített sütőbe tettem kb. 30 percre. ŰLehet hogy kicsit többre is... elfejtettem mérni az időt :)
Nagyon szép lett, melegen volt a legjobb, de ma, azaz másnap a kollégák is hamar elkapkodták. Maradt nekem még reggelire, és a holnapi normafás kirándulásra.



2 megjegyzés:

  1. És igen naon finom volt :) úgy elfogyott mint a csuda :)

    VálaszTörlés
  2. Nézz be kérlek hozzám, játszani hívlak: http://thechefviki.blogspot.com/2009/02/max-es-citromfu-hivott-jatszani.html

    VálaszTörlés