2009. február 18., szerda

Süti szülinapi sütik

Elérkezett Süti szülinapja, és hát teljesen természetes volt, hogy tortát kell sütni :) Már egy hete kutatómunkába kezdtem, az itthoni receptgyűjteményeket átnéztem, s a gasztroblogok között is keresgéltem, míg végül Lila Füge Toblerone tortája lett a nyertes. Kiderült nem is volt rossz választás, Süti kedvenc csokijából készült, és egyébként is nagyon finom lett. Recept megtalálható a fenti linken, nem változtattam rajta, a sütési idő volt hosszabb kicsit, nálam 1 óra 20 perc kellett a torta teljes megsüléséig. (HuAnita)

Igen, péntek 13-án volt a szülinapom, így gondoltam viszek valami finomat a kollégáknak. Nem akartam túl nagyot, mert hát ne egyenek már ilyen sok édességet ;)
De tulajdonképpen van egy szakácskönyvem a Kis torták és minisütemények című, amiben találtam egy krémsajtos browniet (mert még mindig van philadelphia a hűtőmben), ami igen csak ígéretesnek tűnt.
HuAnitától kaptam egy szívecskés szilikon formát, legközelebb felavatom :)
Ez a kép a munkahelyi "ünnepséget" örökítette meg :)


Krémsajtos brownie

Egy 18 cm átmérőjű kapcsos tortaformához

tészta:
7 dkg étcsoki (70%-os)
5 dkg vaj
1 tojás
10 dkg cukor
5 dkg liszt

a tetejére:
2,5 dkg puha vaj
12,5 dkg sajtkrém (lehet túró is)
4 dkg cukor
1 tojás
2 dkg liszt

A forma aljára helyeztem egy sütőpapírt. A sütőt előmelegítettem 175 fokra. A csokit felaprítottam és a vajjal vízgőz felett megolvasztottam. Míg kicsit hűlt, addig a tojást elkevertem a cukorral és szép lassan belekevertem a csokit. Ezután beledolgoztam a lisztet. A világos masszához a nagyon puha vajat és a krémsajtot habverővel összekevertem, majd hozzáadtam a tojást, cukrot és a lisztet. A csokis masszát a tortaforma aljába raktam, majd rásimítottam a sajtkrémes részt. Azt el is felejtettem írni, hogy a csokis masszába szórtam vágott mandulát. Jót tett a sütinek. A két masszát villával egy kicsit össze lehet keverni hogy márványos legyen.
A sütőben 160 fokon 35 percig sütöttem. A tésztának még lágynak kell lennie mikor kivesszük. Hagytam kihűlni és csak utána szedtem ki a formából. Lehet hosszúkás formában is sütni, nekem olyan csak nagy van.
Lehet még rajta variálni, mondjuk a krémsajtba belekeverhetünk egy kikapart vaniliarúd belsejét, vagy a csokis masszába tehetünk cseresznyét vagy meggyet. (süti)


2 megjegyzés: