2009. március 1., vasárnap

Februári sütiprojekt

Ugyan március :), a havi szokásos (még csak a 3.) süti sütési összejövetelünk tegnap lezajlott. Pénteken még nem volt konkrét ötletünk, de munka után betértünk Sütivel egy Vasedénybe, ahol vettünk egy hivatalos nevén 23 cm-es szeletsütőt, olyan igazi békebeli, nyeles, zománcozott edényt. És ebből jött az ötlet, süssünk Tarte tatin-t. Még múlt héten otthon találtam Anyu eddig még nem kipróbált sok-sok sütireceptje között párat, amit elhoztam, hogy majd megsütöm, így a Váncza sütőpor recepteskönyvből másolt Mákos rudacskákból pedig Süti mákérzékenysége miatt Gesztenyés valami lett.

Tarte tatin esetében Bűvös szakácsék nyomán indultunk, és kisebb-nagyobb változtatásokkal így készült a finomság:

A tésztához (egy 23 cm-es és 6 kis sütiformához): 30 dkg lisztet 7,5 dkg porcukorral és 15 dkg hideg - apróra kockázott vajjal elmorzsoltam, majd 2 tojássárgáját és 5-6 evőkanál vizet adtam hozzá, és gyors mozdulatokkal próbáltam összegyúrni. Ez a gyorsaság nálam nem nagyon szokott menni, megfájdul a kezem, szóval van még mit fejlődni:) Nagy gombóccá formáltam, és betettem a hűtőbe. Ez idő alatt Süti a jelenlévő "nem szeretem a süteményt" Zoli segítségével almát hámozott, és szeletelt, és kis citromlével locsolta meg. Majd a pénteki edényszerzeménybe kb. 11 dkg vajat kockáztunk, és kb. 14 dkg cukrot (vegyesen barna cukorral) szórtunk rá, majd az almaszeleteket gömbölyű felükkel lefelé ráraktuk. Kb. 15-20 percig hagytuk a főzőlapon, hogy a hozzávalók összeszokjanak egymással. Közben a sütőt 200 fokra előmelegítettük, és a az előbbi már eléggé illatos keveréket sütőbe tettük újabb 15-20 percre. Közben Süti hámozott még körtét is, előkészítette a kis sütiformákat, kicsi kivajazta őket, megszórta barna cukorral. Miután kivettük a sütőből a karamellizálódó almákat, soknak ítéltük rajta a folyadékot, ezért néhány kanállal kivettünk belőle, és a kis sütiformákba csurgattunk belőle. Majd a tészta 2/3-át folpack között kinyújtottam, és a formába helyeztem, úgy hogy a széleit picit behajtogattam az edény oldalánál. 180 fokon sütöttük kb. 25 percig. Ezalatt a kis formákba is bekerült a körte, és rá a tészta, majd a kis tortácskákat is megsütöttük. Nagyon finom lett. Tanulság annyi volt, hogy legközelebb több almaszeletet rakunk a formába, eléggé összefőttek-sültek.

A gesztenyés sütihez 25 dkg lisztetet fél csomag sütőporral elkevertem, majd hozzáadtam 20 dkg vajat és 10 dkg porcukrot, és egy kis citromlevet, és kis őrölt fahéjjal együtt összegyúrtam. Majd kinyújtottam a tésztát kb. fél cm-esre, és a gesztenyemasszával töltöttük, úgy hogy téglalap és kör alakú tésztalapokra tettünk gesztenyét, és ráhajtottunk a tészta másik felét, vagy helyeztünk rá egy másik tésztalapot. Elég finom gesztenyemasszát sikerült vennünk (Kaisers-ben bio félét), és ez sokat számított. Majd tojássárgájás tejjel megkentük, és 180 fokon 15-20 perc alatt megsütöttük a kis sütiket. Finom lett ő is:


Az délutánt végül az Egészséges erotika (többieknek sokadszori, nekem első) megtekintésével fejeztük be :)

1 megjegyzés:

  1. Szia Süti, nézz be kérlek hozzám: http://thechefviki.blogspot.com/2009/03/baratsag-tunderek.html

    VálaszTörlés