2009. március 7., szombat

Laci féle meggyes süti

Első önállóan elkészített sütim a meggyes süti volt, egyszerű kevert tészta, nálunk otthon nagyon gyakran készült, az évek folyamán változó receptekkel, és néha más-más gyümölccsel. Valamikor négy éve egy gyönyörű napsütéses májusi délelőtt Laci barátom rakott elénk egy nagy tálca meggyes sütit, és én azóta csak ezt a receptet sütöm. Emlékszem alig bírtam abbahagyni az evést, és azonnal elkértem a receptjét. Annyira egyszerű, és már annyiszor sütöttem, hogy fejből tudom a hozzávalókat, csak én általában az öt tojásos változatát sütöm, és akkor néha elfelejtem a többi hozzávalót is arányosítani, így néha mégis nagy adag lesz belőle.
Hozzávalók (nagy gáztepsihez):
8 tojás
35 dkg porcukor (én néha barna cukrot is adok hozzá porcukor helyett)
32 dkg liszt
fél sütőpor
fahéj
meggy
csokidarabok
tetejére opcionálisan vágott dió vagy mandula
A tojást a cukorral jól habosra keverem, majd hozzáadom a sütőporral, fahéjjal elvert lisztet, végül a csokidarabokat és a magozott meggyet is. Ha éppen van otthon dió vagy mandula, abból is szórok a tetejére.
175 fokon kb. 25-30 percig sütöm (tűpróbáig).
Készülhet még eperrel, málnával, ribizlivel, mindig éppen az aktuális gyümölccsel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése