2008. december 26., péntek

Kekszkrémes puncstorta




Anyu talált erre a receptre a Vidék íze havi receptújságban. Sosem hallottam róla még. Nem szeretem annyira a rumos sütiket, de mivel ő ezt választotta, hát segítettem. Úgyis olyan ritkán sütizünk együtt. Lám mire jó még a karácsony :)

A tészta hozzávalói:

5 tojás
10 evőkanál kristálycukor
3 evőkanál langyos víz
10 evőkanál liszt
1 csomag sütőpor
olaj és liszt a forma kikenéséhez

A kekszkrém (de nehéz még leírni is) hozzávalói:
50 dkg darált keksz
1 dl málnaszörp
1 dl meggylé
10 dkg vaj
15 dkg porcukor
3 evőkanál kakaópor
rum
tej
meggy tetszőlegesen

A puncskrémhez valók:
1 csomag puncs pudingpor
4 dl tej
20 dkg vaj
20 dkg porcukor.

Mire hazajöttem a szülőkhöz, anyu már a piskótát megsütötte és felvágta 3 szeletre. Így csak az újságból tudom átemelni egy az egyben a szöveget. Azt írja, hogy a tésztához a tojásfehérjéket verjük kemény habbá. Folyamatos keverés mellett hozzáadjuk a kristálycukrot, a langyos vizet és a tojássárgájákat. A sütőporral elvegyített lisztet is belekeverjük. Kiolajazott, kilisztezett kerek tortaformában a piskótát 180 fokra előmelegített sütőben, nagyjából 40 percig sütjük, majd ha kihűlt, három vízszintes lapra vágjuk.

A pudingporból a 4 dl tejjel sűrű pudingot főztünk és hagytuk kihűlni.
A kekszrémmel kicsit megszenvedtünk. Először kevés tejet öntöttünk bele és nagyon nehéz volt keverni és aggódtunk is hogy hogy fog ez a tortán szétkenődni. Azután meg elég sok lett a kekszkrém, szóval én azt hiszem kevesebb is elég lenne. A darált kekszhez először egy nagy tálban összekevertük a málnaszörppel, a meggylével, a puha vajjal, a porcukorral és a kakaóval. Hozzátettünk 1 dl rumot és egy kis rum aromát is. Itt tettünk hozzá egy kevés tejet, mert hogy a recept így írta. Mármint, hogy annyi tejet tegyünk hozzá, hogy jól kenhető legyen a krém. Hát végül még málnaszörpöt is tettünk bele, plusz 1 dl-t, majd anyu meggybefőttjéből még öntöttünk hozzá meggylét. A massza viszont továbbra is mint egy szikla olyan volt. Szóval jó sok tejet beleöntöttünk még, de nem tudom megmondani, hogy mennyit. A receptet követve beletettünk 10 dkg magozott meggyet is, de egyrészt szerintem az is elég kevés, másrészt meg jobb lett volna a már a piskótára rákent krémbe belenyomkodni szépen, egyenletesen annyit, amennyi ráfér.
Külön tálban a vajat (vagy margarint) habosra kell keverni a porcukorral. Ha ez kész, akkor hozzá kell adni a pudingot. Szép rózsaszín lesz. Na, szerintem ebből a pudingos krémből viszont lehetett volna több. legalább is a torta külsejének bevonására már alig maradt. Lehet, hogy én kentem rosszul... de hát ez volt az első ilyen torta az életemben.
Ugyanis az első réteg piskótát először megkentem a pudingkrémmel, majd rákentem egy vastagabb réteg kekszkrémet, rátettem a következő réteg piskótát és ismét ugyanabban a sorrendben megkentem a krémekkel. Rátettem a harmadik piskótalapot és szépen megkentem a tetejét a rózsaszín krémmel és amennyi maradt, azt az oldalán körbekentük. ELég magas lett a torta. A tetejére Dr Oetkeres szívecskéket szórtam, az oldalára pedig mandula szeleteket. Ezek legalább szépen eltakarták azokat a részeket ahova nem sok rózsaszín cucc jutott és átütött a kekszkrém.

Mi kitettük a spájzba a hidegbe:


1 megjegyzés:

  1. Húúú, én ide gyakran be fogok nézni, mert én nagyon szeretem a süteményeket :-)

    VálaszTörlés