2010. május 3., hétfő

Ricotta torta és miegymás

Annak ellenére, hogy nincsenek új bejegyzések, sütünk azért mostanában, bár a kezdeti lelkesedés eléggé tovaszállt :( Köszönhető sok mindennek, szokásos időhiány (Sütinek tavalyi államvizsga, majd lelkes francia tanulás, nekem meg a szokásos mindent szeretnék egyszerre), küzdelem a kilókkal: ha nem sütünk nem is eszünk, és így sem hízunk legalább :) Pedig én még mindig inkább sütök egy kekszet, vagy készítek egy créme brulée-t, minthogy angolt tanuljak például, de mégis háttérbe szorultak a sütik, de leginkább az újdonságok. Viszont voltunk kirándulni a nógrádi várnál, és visszaúton betértünk a híres-neves Váci Desszertszalonba, ahol nem tudtunk csalódni :) Íme:
Most hétvégén viszont elkészült egy nagyon finom torta, amit publikálok, ugyan nem saját fejlesztésű recept, de nem is sikerült elrontani :) Anyukámnak megvettem Bereznay Tamás Süteményeskönyvét, és Anyák napjára ki is próbáltam a benne lévő Ricotta tortát. Egyszerű nagyon az elkészítése: 20 dkg összetört kekszet (győri zabfalatok) 10 dkg olvasztott vajjal összekevertem, és egy kb. 26 cm-es kivajazott tortaformába nyomkodtam. 25 dkg mascarponét, 50 dkg ricottát elkevertem, majd adtam hozzá 3 tojást, 10 dkg cukrot és szép krémesre kevertem, majd egy narancs reszelt héját is hozzáadtam. A kekszes részre öntöm. Majd egy dl tejfölbe egy lime levét belekverem, és ezt kenem a ricottás krém tetejére. Majd lehet még díszíteni valamilyen piros lekvárral, amelyből 2 evőkanálnyi mennyiséget egy zacskóba töltünk, és egy kis lyukat vágva a sarkára tetszés szerinti formában a torta tetejére "csurgatjuk". 115 fokon 2 óráig sütjük (nálam 2 és negyed lett). És nagyon finom lett :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése